Masz pytania? Bardzo dobrze! Pani Kropka lubi wnikliwych rozmówców. Zobacz, o co najczęściej pytają klienci.

1. Jak rozpocząć współpracę z copywriterem?

Aby stworzyć wartościowe treści Pani Kropka potrzebuje lepiej Cię poznać. Napisz parę słów o sobie, opisz krótko swój projekt oraz czego potrzebujesz. W odpowiedzi otrzymasz niezobowiązującą ofertę.

2. Ile trwa pisanie treści?

Prawdopodobnie chcesz otrzymać dopracowane teksty, ale też nie masz czasu, by długo na nie czekać. Pani Kropka to rozumie i nie przedłuża terminów. Na początku ustalicie realny termin zakończenia zlecenia. Zwykle praca nad tekstem trwa parę dni roboczych. W przypadku obszerniejszych treści, dłużej. Data oddania tekstu zależy od jego charakteru, objętości, dostarczonych materiałów i wolnych terminów w kalendarzu Pani Kropki.

3. Czy teksty będą w moim stylu?

Pani Kropka chce, żebyś czuł się z tekstami jak we własnej skórze. Ale ma też na uwadze ton komunikacji bliski idealnym klientom. Dlatego zanim zacznie pisać, określa styl komunikacji nadawcy i odbiorcy. Poza tym dowiaduje się jak najwięcej o Twoim produkcie lub usłudze. Dzięki zebranym wcześniej wytycznym, treści najczęściej akceptowane są już w pierwszej wersji. Zawsze masz też możliwość skorzystania z jednej bezpłatnej korekty. Poprawki nanoszone są w terminie do 3 dni od ich zgłoszenia.

4. Co, jeśli teksty nie będą mi pasować?

Dlatego wspólnie z Panią Kropką określasz wytyczne co do tekstu. W ramach ustalonej na początku ceny dokonywana jest jedna korekta. Druga korekta jest odpłatna. Cena zależy od ilości i stopnia poprawek. Gotowe treści otrzymujesz w terminie 3 dni od zgłoszenia uwag.

5. Czy teksty są przygotowane tylko dla mnie czy według szablonu?

Pani Kropka unika szablonów jak ognia. Nawet, gdy pracuje dla firm o tym samym profilu działalności, dla obydwu przygotowuje odmienne treści. Uważa, że tylko oryginalne teksty są skuteczne jak brzytwa.

6. Czy nie wystarczy, że zlecę pisanie treści reklamowych komuś, kto ma lekkie pióro?

Lekkie pióro nie jest jedyną umiejętnością Pani Kropki. Inaczej każda osoba, która płynnie pisze byłaby jej konkurencją, a Ty otrzymałbyś jedynie ładnie napisane treści. Ale czy skuteczne sprzedażowo? Dlatego zanim copywriter zacznie pisać, zadaje pytania. Potem przygląda się Twojej konkurencji, potrzebom klientów, zbiera dodatkowe materiały. Pisząc teksty wykorzystuje swoje know-how, czyli zasady perswazyjnej komunikacji, psychologii reklamy czy konstrukcji konkretnego rodzaju treści. Pani Kropka wie, że od tego, co mówisz klientom, zależy czy kupią Twój produkt lub usługę. Pracuje wnikliwie i kiedy trzeba – jest z Tobą w kontakcie.

7. Czy copywriting jest działaniem mierzalnym?

Tak. Najpierw określ cel danego zlecenia. Rezultaty copywritingu możesz sprawdzić m.in. przez zapytanie o opinie swoich klientów, testy użytkownika, statystyki strony WWW lub śledzenie opinii na forach dyskusyjnych. Czasem konwersję na stronie są w stanie podnieść nawet 3 słowa. Przykładowo, Twoje call to action (wezwanie do działania) brzmi „Pobierz poradnik”. Dodaj do niego informację, że poradnik jest bezpłatny, a jego przeczytanie zajmie mniej niż 20 minut. W ten sposób zwiększasz konwersję, co widać chociażby przez liczbę pobrań poradnika. Możesz testować różne komunikaty i na bieżąco sprawdzać efekty.

8. Od czego zależy cena zlecenia?

Cena tekstu zależy od kilku czynników:
– Jaki jest oczekiwany termin realizacji?
– Jaka jest objętość tekstu?
– Z jakiej branży jest klient i jak specjalistyczny ma być materiał?
– Czy zostały dostarczone dodatkowe materiały i informacje?

9. Czy mogę w przyszłości nanosić zmiany na tekst?

Tak. Dostarczone przez Panią Kropkę teksty możesz dowolnie przetwarzać i wykorzystywać. Jeśli są publikowane pod jej imieniem i nazwiskiem, skontaktuj się z nią przed dokonaniem zmian. W tym przypadku niezbędna jest autoryzacja. Jednak większość tekstów na zamówienie wykonywana jest anonimowo. Pamiętaj proszę, że nawet zmiana jednego słowa mocno wpływa na konwersję tekstu.

10. Co jeśli potrzebuję tekstu, którego nie ma w ofercie? Albo chcę zamówić też grafikę i wydruk?

Po prostu opisz w mailu, czego potrzebujesz. Pani Kropka pomyśli, co da się zrobić.